نحوه فروش اقلام دست دوم در آمازون در سال ۲۰۲۲

در جامعه فروشندگان آمازون، از ایجاد برندهای برچسب خصوصی و فروش مجدد محصولات از طریق آربیتراژ عمده فروشی یا خرده فروشی صحبت می شود. شما واقعاً می توانید محصولات دست دوم را در آمازون نیز بفروشید.

این بدان معنا نیست که شما می توانید هر کالای قدیمی را که در اطراف خانه خود پیدا می کنید فهرست کنید، مانند آنچه در eBay یا Facebook Marketplace می توانید انجام دهید، اما آمازون به شما اجازه می دهد محصولات دست دوم را در دسته بندی های خاصی بفروشید.

فهرست کردن محصولات استفاده شده در آمازون یک راه عالی برای شروع فروش رایگان و ایجاد جریان نقدی است که در نهایت برای سرمایه گذاری در یک محصول با برچسب خصوصی نیاز دارید.

بیایید روند فروش اقلام استفاده شده در آمازون را مرور کنیم، از جمله:

  • چه دسته هایی برای اقلام استفاده شده واجد شرایط هستند
  • کجا می توان محصولات دست دوم را برای فروش پیدا کرد
  • نحوه فروش محصولات دارای گواهی قبلی و بازسازی شده
  • نحوه لیست کردن اقلام استفاده شده در آمازون
چه دسته هایی واجد شرایط برای فروش به عنوان استفاده شده در آمازون هستند؟

آمازون فقط به دسته‌های خاصی از محصولات اجازه می‌دهد که به‌عنوان «استفاده‌شده» فهرست شوند، و این دلیل خوبی دارد. آمازون می‌خواهد مطمئن باشد که محصولاتی که در وب‌سایت خود فروخته می‌شوند – چه جدید چه استفاده شده – ایمن، معتبر و مطابق با انتظارات مشتری باشند.

آمازون یک بازار کثیف نیست – شما نمی توانید چیزی را که استفاده شده یا از قبل خریداری شده است بفروشید.

دسته محصول شرایط مجاز
لوازم جانبی دستگاه آمازون نو، بازسازی شده مورد تایید، استفاده شده
آمازون کیندل استفاده شده
محصولات کودک نو
زیبایی نو
کتاب نو، دست دوم، کلکسیونی
دوربین و عکس نو، بازسازی شده مورد تایید، استفاده شده
لباس نو
تلفن‌های همراه و لوازم جانبی نو، استفاده‌شده، بازسازی‌شده مورد تایید
سکه های کلکسیونی نو
لوازم الکترونیکی مصرفی نو، بازسازی شده مورد تایید، استفاده شده
آثار هنری (شامل آثار هنری فروش اولیه و ثانویه) نو
خوار و بار و غذا نو
بهداشت و مراقبت شخصی نو
خانه و باغ نو، بازسازی شده مورد تایید، استفاده شده
صنعتی و علمی نو، بازسازی شده مورد تایید، استفاده شده
جواهرات نو
لوازم جانبی Kindle و لوازم جانبی Amazon Fire TV نو، بازسازی شده مورد تایید، استفاده شده
موسیقی نو، دست دوم، کلکسیونی
آلات موسیقی نو، بازسازی شده مورد تایید، استفاده شده، کلکسیونی
محصولات اداری نو، بازسازی شده مورد تایید، استفاده شده، کلکسیونی
فضای باز نو، بازسازی شده مورد تایید، استفاده شده
کامپیوترهای شخصی نو، بازسازی شده مورد تایید، استفاده شده
لوازم حیوان خانگی نو، بازسازی شده مورد تایید، استفاده شده
کفش و کیف دستی نو
نرم افزار نو، استفاده شده
ورزشی نو، بازسازی شده مورد تایید، استفاده شده
ابزار و بهسازی خانه جدید، گواهی بازسازی شده، استفاده شده
اسباب بازی جدید، کلکسیونی
ویدئو، دی وی دی و بلوری نو، دست دوم، کلکسیونی
بازی های ویدیویی نو، دست دوم، کلکسیونی
ساعت نو
لوازم خانگی اصلی نو، استفاده شده، بازسازی شده مورد تایید
سرگرمی کلکسیونی کلکسیونی در حد نو
لوازم خودرو نو، استفاده شده، بازسازی شده مورد تایید، کلکسیونی
لوازم دکوری خانه نو
کلکسیونی ورزشی کلکسیونی در حد نو

همانطور که می بینید، می توانید موارد استفاده شده را در دسته های زیادی در آمازون فهرست کنید. به خاطر داشته باشید که اقلامی که می خواهید بفروشید همچنان باید دستورالعمل های شرایط استفاده شده آمازون را رعایت کنند.

دستورالعمل های شرایط مورد استفاده آمازون
  • استفاده شده – مانند جعبه جدید یا باز:
    این مورد در شرایط کار عالی با بسته بندی اصلی دست نخورده و در شرایط خوب با آسیب جزئی احتمالی، با یا بدون بسته بندی محافظ اصلی است. دستورالعمل ها باید گنجانده شود.
  • استفاده شده بسیار خوب:
    این مورد به خوبی مراقبت شده است، مورد استفاده محدود قرار گرفته است و هنوز در شرایط کار خوب است. ممکن است علائم محدودی از سایش را نشان دهد، مانند خراش های کوچک یا خطاهای زیبایی. بسته بندی اصلی ممکن است آسیب دیده باشد یا ممکن است کالا دوباره بسته بندی شود. لوازم جانبی گم شده باید به وضوح برای هر مورد تعریف شود.
  • استفاده شده – خوب:
    این مورد در شرایط خوبی قرار دارد و کاملاً کاربردی است اما علائم فرسودگی ناشی از استفاده مداوم را نشان می دهد. ممکن است بسته بندی مجدد یا با بسته بندی آسیب دیده وارد شود. ممکن است علائم و آسیب های زیبایی جزئی داشته باشد. ممکن است قطعات، لوازم جانبی یا دستورالعمل‌ها از دست رفته باشد.
  • استفاده شده – قابل قبول:
    این مورد هنوز کاربردی است، اما نسبتاً فرسوده است، و دوباره بسته بندی شده است یا در بسته بندی اصلی آسیب دیده است. دارای علائم ساییدگی مانند خراش، فرورفتگی، گوشه های فرسوده یا نشانه های شناسایی است. ممکن است قطعات، لوازم جانبی و دستورالعمل‌ها گم شده باشند.

طبق گفته آمازون، شرایط زیر برای فهرست شدن در آمازون غیرقابل قبول است:

  • این مورد با کپک، لکه‌های سنگین، خوردگی یا سایر نشانه‌های ناپاک بودن کثیف است.
  • این مورد دارای آسیب هایی است که بر توانایی استفاده از آن تأثیر می گذارد
  • مورد فاقد قطعات یا لوازم جانبی است که برای استفاده از آن ضروری است (به استثنای دستورالعمل)
  • محصول نیاز به تعمیر دارد
  • کالا کپی، تقلبی، ماکت یا تقلیدی از یک محصول اصلی است
  • این مورد برای اهداف تبلیغاتی، مانند نمونه محصول یا نسخه پیشخوان ایجاد شده است
  • مورد منقضی شده یا نزدیک به انقضا است، بر اساس تاریخ انقضا (شامل تاریخ های “بهترین تا” و “فروش تا”)، یا تاریخ انقضا تغییر داده یا حذف شده است.
  • این مورد توسط سازنده آن غیرقابل فروش تعیین شده است

هنگام فهرست کردن یک محصول استفاده شده برای فروش، باید شرایط را تعیین کنید تا از تجربه مثبت مشتری اطمینان حاصل کنید. آخرین چیزی که می خواهید مشتری ناراضی است زیرا چیزی را به عنوان «استفاده شده-مثل جدید» فهرست کرده اید اما موردی را ارسال کرده اید که در واقع در زیر «استفاده شده-قابل قبول» قرار می گیرد.

به طور معمول، ایده خوبی است که چیزی را به عنوان یک شرط زیر آنچه فکر می کنید آن مورد است، فهرست کنید. برای مثال، اگر فکر می‌کنید مورد «مثل جدید» است، آن را به‌عنوان «بسیار خوب» فهرست کنید. به این ترتیب، انتظارات مشتریان ممکن است فراتر رود تا برآورده نشده باشد.

کجا می توان محصولات دست دوم را برای فروش در آمازون پیدا کرد

اغلب فروش کتاب در آمازون به عنوان یکی از بهترین راه‌ها برای شروع تجارت الکترونیک با کم یا بدون پول به شمار می‌رود.

در سال ۲۰۲۲، کتاب ها همچنان یکی از محبوب ترین دسته بندی ها در آمازون هستند. فروش کتاب‌های دست دوم آسان است – بسیاری از مردم آن‌ها را در اطراف خانه‌هایشان دراز کشیده و گرد و غبار جمع‌آوری می‌کنند.

سایر اقلام مورد استفاده که هنگام خرید باید به آنها توجه کنید عبارتند از لوازم الکترونیکی مصرفی مانند VCR، پخش کننده دی وی دی و تلفن های سیمی. بسیاری از مصرف کنندگان عاشق این ماشین های قدیمی هستند و هنوز هم حاضرند برای آنها پول بپردازند.

فقط مطمئن شوید اقلامی که خریداری می کنید در شرایط خوب و کارآمد هستند. فروشگاه‌های ساده اغلب اقلامی را می‌فروشند که فروش آن‌ها در آمازون قابل قبول نیست. اگر قطعه از دست رفته است یا به درستی کار نمی کند، آن را در آمازون فهرست نکنید.

نحوه فروش محصولات دارای گواهی قبلی و بازسازی شده

آمازون برنامه‌ای به نام Amazon Renewed ارائه می‌کند که از طریق آن فروشندگان می‌توانند اقلامی را که از قبل مالک و بازسازی شده‌اند را فهرست کنند که معیارهای عملکرد و بازرسی آمازون را برآورده کرده‌اند.

هر فروشنده ای واجد شرایط فروش در برنامه آمازون Renewed نخواهد بود. الزامات سخت معمولاً فقط توسط فروشندگان با تجربه برآورده می شود. آمازون این کار را انجام می دهد تا مطمئن شود کسب و کارهایی که اقلام جدید و بازسازی شده را می فروشند قانونی و با کیفیت هستند.

طبق گفته آمازون، برای واجد شرایط بودن برای Amazon Renewed باید معیارهای زیر را داشته باشید:

  • فاکتورهای عرضه که حداقل ارزش کل ۵۰۰۰۰ دلار را در خریدهای بازسازی شده واجد شرایط در ۹۰ روز قبل از تاریخ درخواست نشان می دهد. می توانید مبلغ خرید واحد را در فاکتورها سیاه کنید. توجه داشته باشید که فروشندگانی که قصد ارائه محصولات مربوط به خانه، ابزار، یا چمن و باغ، آشپزخانه را دارند، ممکن است فاکتورهایی را ارائه کنند که حداقل مبلغ ۵۰۰۰۰ دلار را در خریدهای بازسازی شده واجد شرایط در ۱۸۰ روز گذشته نشان دهد.اگر می خواهید مجوز فهرست اقلام بازسازی شده کارخانه (بدون ضمانت سازنده) را داشته باشید، باید حداقل ۸ تصویر از یک واحد نمونه را برای بررسی محصول و بسته بندی ارسال کنید (جعبه ای که محصول در آن ارسال می شود، داخل بسته بندی و بالشتک، محصول از بالا. و پایین، محصول از هر چهار طرف).
  • شرکت شما همه محصولات بازسازی شده شما را با گارانتی تمدید شده آمازون پشتیبانی می کند و مسئول تمام ادعاهای تحت ضمانت است.