نحوه فروش محصولات دیجیتال در آمازون در سال ۲۰۲۲

آیا رمان یا آهنگی دارید که همیشه می خواستید منتشر کنید؟ یا شاید یک گرافیست هستید، با طرح هایی که روی تی شرت عالی به نظر می‌رسند؟

اگر اینطور است، چرا رویای خود را به واقعیت تبدیل نمی کنید؟ زمان بهتری برای تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوا وجود ندارد، زیرا آمازون راه های مختلفی را برای نمایش هنر شما در مقابل توده ها ارائه می دهد.

این مقاله به چگونگی ایجاد محتوای دیجیتال و نحوه کسب درآمد از طریق آمازون می پردازد.

چه نوع محتوای دیجیتالی می توانید در آمازون ایجاد کنید؟

از کتاب‌های الکترونیکی گرفته تا آهنگ‌ها و طرح‌های تی‌شرت، آمازون راه‌های زیادی را برای کارآفرینان مشتاق برای کسب درآمد از پلتفرم خود ارائه می‌کند.

کتاب: اگر به نوشتن کتاب علاقه دارید، آمازون حداقل سه راه برای فروش کتاب ارائه می دهد که دو تا از آنها کاملا دیجیتالی هستند. می‌توانید با استفاده از آمازون FBA نسخه‌های فیزیکی کتاب‌ها را در آمازون بفروشید، یا می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی را از طریق انتشارات Kindle Direct آمازون (KDP) بفروشید که دو راه برای انجام آن ارائه می‌دهد: دیجیتال و «چاپ بر حسب تقاضا».

موسیقی: برای نوازندگان، آمازون TuneCore را که بخشی از آمازون موزیک است، ارائه می دهد. از طریق TuneCore، نوازندگان می‌توانند آهنگ‌های خود را آپلود کرده و فوراً برای آمازون، iTunes، Spotify، Google Play و بیش از ۱۵۰ فروشگاه دیگر در سراسر جهان در دسترس قرار دهند.

هنر: اگر یک هنرمند یا طراح گرافیک با یک اثر هنری قابل توجه هستید، می توانید تصاویر خود را در Amazon Merch آپلود کنید و کار خود را روی یک تی شرت چاپ شده ببینید. مانند KDP و TuneCore، Merch برای فروش محصولات نیازی به داشتن موجودی ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر بمانید تا سفارش ارسال شود، آمازون محصول را برای مصرف کننده ایجاد می کند و شما درآمد کسب می کنید.

توجه: راه‌های دیگری برای فروش آثارتان در آمازون وجود دارد، مانند فروش هنرهای زیبا (محدود) یا دست‌ساز. اما، برای این مقاله، ما فقط بر هنر دیجیتال تمرکز می کنیم.

برای تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوای دیجیتال در آمازون به چه چیزی نیاز دارید؟

بهترین بخش در مورد تبدیل شدن به یک سازنده محتوای دیجیتال در آمازون این است که برای انجام آن نیازی به سرمایه اولیه ندارید. آنچه شما نیاز دارید داستان یا مفهوم منحصر به فرد خود و همچنین این سه مخرج مشترک موفقیت است:

قدرت

هر کاری که انجام می دهید، مطمئن شوید که انجام می دهید! این بدان معنا نیست که شما باید متخصص پیشرو در این زمینه باشید، اما باید اطلاعات کافی در مورد هر چیزی که ایجاد می کنید داشته باشید تا محتوای معتبری تولید کنید و بتوانید به طور مداوم محتوای جدیدی در مورد آن موضوع ایجاد کنید.

به عنوان مثال، اگر در حال ایجاد کتاب های دستور العمل برای انتشارات Kindle Direct هستید، احتمالاً باید راه خود را در آشپزخانه بشناسید. و اگر نوازنده ای هستید که کاور های هوی متال می نویسد، مطمئن شوید که درباره موسیقی هوی متال اطلاعات زیادی دارید.

تمرکز

از بسیاری جهات، تولید محتوا یک بازی اعداد است (این تصور را در نظر بگیرید که ۲۰٪ از آنچه ایجاد می کنید ۸۰٪ از فروش شما را تشکیل می دهد). هر چه بیشتر خلق کنید، احتمال دیده شدنتان بیشتر است.

کلید ثبات در تمرکز و اراده نهفته است. با این حال، اگر با این موارد مشکل دارید، نگران نباشید. بهترین راه برای بهبود تمرکز این است که خروجی ها را نادیده بگیرید و در عوض به ورودی های خود توجه کنید.

اگر می خواهید کتابی بنویسید، به طور خاص روی تکمیل کتاب تمرکز نکنید. در عوض، نگران نوشتن ۱۰۰۰ کلمه قبل از ناهار باشید. این کار را هر روز انجام دهید و تا پایان ماه یک نسخه خطی ۳۰۰۰۰ کلمه ای آماده خواهید داشت.

دانش بازاریابی

هنگامی که به تولید محتوای منظم دست پیدا کردید، باید راه هایی برای بازاریابی محتوای خود، بهبود آن و گسترش مفاهیم اصلی پیدا کنید.

و در حالی که فروش در آمازون به شما یک پلتفرم برای تبلیغ کارتان از طریق PPC (پرداخت به ازای کلیک) ارائه می‌کند، روش‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید مشتریان خارج از پلتفرم آمازون را جذب کنید.

برای مثال، ممکن است لازم باشد چند مهارت طراحی را انتخاب کنید و یاد بگیرید که از ابزارهای نرم افزاری ساده ای مانند Canva برای ایجاد لوگو و پس زمینه استفاده کنید. ممکن است بخواهید برند خود را از طریق رسانه های اجتماعی، لیست های ایمیل یا سایر کانال های دیجیتال نیز بسازید.

فقط به ABL توجه داشته باشید: همیشه در حال یادگیری باشید!

نحوه فروش محتوای دیجیتال در آمازون

ممکن است دقیقا بدانید که می خواهید چه چیزی بنویسید، تولید کنید یا طراحی کنید… یا ممکن است به سادگی بدانید که می خواهید از دانش و خلاقیت خود برای ساختن چیزی استفاده کنید، اما نمی دانید چه چیزی ممکن است بفروشد.

مهم نیست که روش تولید محتوا شما چیست، شما می خواهید محتوایی ایجاد کنید که مردم واقعاً به آن اهمیت می دهند – و برای آن هزینه خواهند کرد.

برای برخی، این می تواند به یک تلاش بی پایان برای اعتبار سنجی تبدیل شود. خوشبختانه، چند اقدام وجود دارد که می‌توانید قبل از ایجاد محتوایی که مردم می‌خواهند، از آنها استفاده کنید.

۱. در جستجوی فرصت ها باشید و ایده ها را ارزیابی کنید

پابلو پیکاسو زمانی گفت: «هنرمندان بزرگ قرض نمی‌گیرند. دزدی می کنند.» با اینکه من از سرقت ادبی دفاع نمی کنم، پیشنهاد می کنم که به آنچه در حال حاضر کار می کند نگاه کنید و سعی کنید آن مفاهیم را تقلید کنید – و آنها را بهبود بخشید.

اما چگونه می‌دانید چه چیزی در حال حاضر کار می‌کند، یا چگونه ایده‌ای را که دارید تأیید می‌کنید؟ ساده ترین راه برای پیدا کردن آن، بررسی خود آمازون است.

  • موضوع یا نوع محتوایی را که می خواهید ایجاد کنید در آمازون جستجو کنید.
  • از ابزاری مانند افزونه کروم Jungle Scout t استفاده کنید
  • ببینید هر یک از موضوعات موجود در آن صفحه چقدر خوب عمل می کنند.
  • لیست های با عملکرد برتر را بررسی کنید. بررسی های مربوط به آن فهرست را بخوانید تا بدانید که چگونه محصول می تواند بهبود یابد.
  • محتوای مشابه را با بهبودهای درخواستی بسازید.
۲. محتوای خود را ایجاد کنید – و یک حلقه بازخورد

هنگامی که می دانید از کجا باید تولید محتوا را شروع کنید، کارتان را شروع کنید. هنوز نگران کامل کردن آن نباشید.

  • کامل ترین نسخه از محصول خود را ایجاد کنید، اما نسخه ای که ممکن است تمام زنگ ها و سوت های مورد نظر شما را نداشته باشد. این M.V.P یا حداقل محصول قابل دوام شما نامیده می شود.
  • اطمینان حاصل کنید که تا جایی که می توانید افراد زیادی را برای خواندن/گوش دادن/مشاهده M.V.P خود فراهم کرده اید.
  • شروع به جمع آوری بازخورد از کسانی کنید که M.V.P شما را تجربه می کنند. به دنبال موضوعات مشترک در بینش آنها باشید.
  • بر اساس بازخوردی که دریافت کردید، محتوای بعدی خود را تکرار کنید.
  • روند را تکرار کنید.

هرچه سریعتر حلقه بازخورد خود را کامل کنید، سریعتر مخاطبی ایجاد خواهید کرد که مایل است هر ماه برای شما پول خرج کند.

۳. محصولات خود را در آمازون فهرست کنید

اگر این اولین ورود شما به دنیای فروش آمازون است، قبل از اینکه بتوانید واقعاً فروش را در پلتفرم شروع کنید، باید انتخاب کنید که کدام طرح فروشنده برای شما مناسب است: فردی یا حرفه ای. یا اگر قصد فروش کتاب های دیجیتال را دارید، برای یک حساب KDP ثبت نام کنید.

هنگامی که طرح فروشنده خود را انتخاب کردید، این مراحل بعدی هستند که باید برای راه اندازی و اجرا بردارید:

  • ارسال: پس از طراحی/نوشتن/تولید محتوای شما، آن را برای تایید به برنامه مربوطه ارسال کنید.
  • راه‌اندازی: سپس، وقتی تاییدیه را دریافت کردید، کتاب، آهنگ یا طرح خود را فهرست کنید.
  • تبلیغات: در نهایت، از سیستم تبلیغاتی آمازون – Amazon PPC – برای تبلیغ و تبلیغ محصولات خود در داخل و خارج از آمازون استفاده کنید.
کارهایی که باید (و نباید) با محصولات دیجیتال خود در آمازون انجام دهید

مانند تمام محصولات فروخته شده در آمازون، قوانینی در مورد محتوای دیجیتالی که ایجاد می کنید و می فروشید وجود دارد.

اینها بایدها و نبایدها برای کتاب، موسیقی و هنر گرافیک هستند.

KDP

مهم ترین چیزی که باید در مورد KDP بدانید این است که آمازون در مورد کتاب هایی که «به اشاعه و تبلیغ اطلاعات نادرست می‌پردازد، سیاست تحمل صفر دارد».

اینها بایدها و نبایدهای کلیدی KDP هستند تا به شما کمک کنند تا مطمئن شوید که در سمت راست آن خط‌مشی باقی می‌مانید (اگرچه خواندن دستورالعمل‌های کامل همچنان ایده خوبی است):

  • قبل از آپلود کردن محتوا در پلتفرم، هر گونه خطا در کتاب خود را شناسایی و تصحیح کنید. این شامل اشتباهات تایپی، متن تکراری و اشتباهات گرامری است. می توانید از Kindle Previewer استفاده کنید تا مطمئن شوید همه چیز را اصلاح کرده اید.
  • از ابرداده ها به درستی استفاده کنید و ایجاد کنید تا کتاب شما در نتایج جستجوی آمازون پیدا شود. به‌علاوه، اگر از دستورالعمل‌های ابرداده (مثلاً از جمله نشانی اینترنتی یا ذکر کتابی دیگر) سرپیچی کنید، نه تنها در معرض خطر حذف محتوای شما توسط آمازون قرار می‌گیرید، بلکه اطلاعات نادرست نیز می‌تواند باعث از دست دادن فروش شما شود.
  • یک جلد باکیفیت ایجاد کنید تا مشتریان بالقوه را برای خرید کتابتان ترغیب کنید. مطمئن شوید که تصویر تار نباشد، هیچ تبلیغاتی در آن ذکر نشده باشد، و آنقدر بزرگ نباشد که به درستی روی محصول نهایی نمایش داده شود.
  • محتوایی را پست کنید که مناسب کیندل باشد. به عنوان مثال، پازل ها، کتاب های رنگ آمیزی و مجلات خالی برای چاپ بر اساس تقاضا مناسب ترند.
  • کتاب خود را به درستی قالب بندی کنید تا بهترین تجربه خواندن را برای خوانندگان خود تضمین کنید. برخی از مشکلات قالب بندی که باید از آنها اجتناب شود عبارتند از: تراز اجباری، فاصله تکی بعد از هر پاراگراف، و شماره گذاری صفحه در خط. همچنین باید فایل خود را به صورت DOC، DOCX یا HTML آپلود کنید.
TuneCore

برای توزیع موسیقی خود، باید از راهنمای سبک TuneCore پیروی کنید. اگر آثار هنری شما با الزامات قالب‌بندی مطابقت نداشته باشد، دیگر پلتفرم‌های موسیقی آنلاین ممکن است از فروش محتوای شما امتناع کنند.

بنابراین، برای اطمینان از اینکه موسیقی شما پذیرفته شده است، کاور هنری شما باید*:

  • به عنوان یک فایل تصویری JPG، PNG یا GIF آپلود شود (شما باید حقوق مربوط به عکس را داشته باشید).
  • مربع باشد و حداقل اندازه ۱۶۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل داشته باشد (اگر می خواهید به فروشگاه درخواستی آمازون اضافه کنید دقیقاً ۱۶۰۰ در ۱۶۰۰).
  • وضوح حداقل ۷۲ نقطه در اینچ (نقطه در اینچ) داشته باشید، اگرچه ۳۰۰ نقطه در اینچ ایده آل است.
  • در حالت رنگی RGB باشید (هم برای تصاویر رنگی و هم برای تصاویر سیاه و سفید).

* با اینکه می‌توانید روی جلد خود را بدون هیچ اسکریپتی آپلود کنید، اگر می‌خواهید متنی را وارد کنید، فقط می‌تواند شامل عنوان انتشار شما و نام هنرمند باشد. همچنین، آنها باید دقیقاً همانطور که در TuneCore وارد شده اند نمایش داده شوند.

در مورد کارهایی که نباید انجام دهید:
  • هر گونه قیمت، آدرس ایمیل، آدرس اینترنتی یا اطلاعات تماس را درج کنید.
  • نشان دهید که نسخه شما یک محصول فیزیکی یا دیجیتالی است (مثلاً “CD” یا “Digital Exclusive”).
  • آثار هنری تار یا قطع شده را ارسال کنید (اعم از خود تصویر یا هر متن موجود در عکس).
  • آثار هنری خود را در یک گوشه فشرده کنید و بقیه تصویر خود را با فضای سفید باقی بگذارید.
  • به فروشگاه‌های دیجیتال (مانند iTunes) مراجعه کنید یا آرم‌های آنها را نمایش دهید.

Amazon Merch

وقتی به شما فرصتی داده می شود که آثار هنری خود را به مخاطبان زیادی بفروشید، آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که آن را به هم بزنید. به همین دلیل است که اگر تصمیم گرفته اید مسیر تجاری را طی کنید، باید دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید.

برای مرجع، اینها برخی از بایدها و نبایدهای Merch هستند:

  • از آثار هنری اصلی خود استفاده کنید، تا حق چاپ یا علامت تجاری شخص دیگری را نقض نکند.
  • طرح هایی را بارگذاری نکنید که عبارتند از: هرزه نگاری، سوء استفاده از کودکان، یا استفاده از فحاشی.
  • اگر قصد فروش پوشاک سایزهای جوانان را دارید، آثار هنری متناسب با سن خود ایجاد کنید.
  • در طراحی های خود نفرت، خشونت یا تراژدی انسانی را ترویج نکنید.
  • مطمئن شوید املای موجود در طرح شما با املای همان متن در فهرست محصول شما مطابقت دارد.
  • فراداده‌هایی را که به طراحی شما مرتبط نیستند، درخواست بررسی می‌کنند یا اطلاعات تماس خارجی را نمایش می‌دهند، وارد نکنید.
  • طرح‌هایی ایجاد کنید که از رنگ‌های RGB استفاده می‌کنند، ابعاد چاپ ۳۰۰ dpi و حداکثر ۲۵ مگابایت دارند.
  • از تصاویری که دارای واترمارک، وضوح پایین و/یا تار هستند استفاده نکنید.