نحوه تهیه محصولات از چین برای فروش در آمازون در سال ۲۰۲۲ (بخش اول)

تامین کالاها از چین در سال ۲۰۲۲ سخت تر شده است.

برخی از شما ممکن است بخواهید از چین کالا تهیه کنید، اما مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید.

ممکن است دیگران در حال حاضر محصولاتی را از چین تهیه کنند و نگران قرنطینه های مرتبط با کووید در شانگهای و سراسر چین هستند.

ممکن است از خود بپرسید که “آیا چین هنوز مکان مناسبی برای تهیه محصولات برای فروش در آمازون است؟”

بخش ۱: آیا چین هنوز مکان خوبی برای تامین منابع در سال ۲۰۲۲ است؟

چین اولین تولید کننده در جهان است. همچنین احتمالاً بهترین مقصد کالا برای اکثر فروشندگان آمازون FBA است. در کل، حتی اگر می‌توانید محصولات تولید شده در کشورهای دیگر را تهیه کنید، چین سهم بزرگی از در تولید جهان را به عهده دارد.

بر اساس گزارش جهانی منبع یابی که توسط QIMA انجام شده است، چین برای ۴۷ درصد از خریداران ایالات متحده و اتحادیه اروپا بهترین مقصد منبع یابی است. اگرچه سهم بازار تامین منابع چین از ۶۱% در سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است، اما همچنان مقصد شماره ۱ تامین منابع در جهان است.

با این حال، همانطور که ما در حال حرکت در دنیای پس از همه‌گیری هستیم، عدم قطعیت‌های زیادی در هنگام تامین منابع از چین وجود دارد که می‌تواند منبع شما را از مسیر خارج کند و باعث تاخیر در انبار کردن محصول شما شود.

علاوه بر این، از هم اکنون، مرزهای چین عملا بسته است.

این بدان معناست که شما نمی توانید از کارخانه ها بازدید کنید، با تامین کنندگان ملاقات کنید، در نمایشگاه های تجاری مانند نمایشگاه کانتون شرکت کنید، و نیاز به تکیه بر روش های منبع یابی از راه دور دارید که ما بررسی خواهیم کرد.

حقیقت این است که منبع یابی از چین به خوبی قبل نیست.

بسیاری از مناطق در چین به دلیل سیاست صفر کووید چین تحت تأثیر قرنطینه قرار گرفته اند. یک منطقه معین ممکن است به اندازه یک مجتمع آپارتمانی، یک شهر کوچک یا حتی کل شهرهایی مانند شانگهای با بیش از ۳۰ میلیون نفر باشد.

کالاها: با قرنطینه چه تغییری کرده است؟
کارخانه‌ها، بنادر، حمل‌ونقل، پیک‌ها و حتی آژانس‌های بازرسی با خطرات قرنطینه نامشخص و پراکنده مواجه هستند، به این معنی که اگر شما از چین محصولاتی را تهیه می‌کنید، تاخیر ممکن است در هر زمانی رخ دهد.

وقتی تولید خود را در خارج از کشور برون سپاری می کنید، زنجیره تامین شما به اندازه ضعیف ترین حلقه شما قدرتمند است.

این بدان معناست که حتی اگر کارخانه شما در حال فعالیت باشد، اگر تامین کننده مواد اولیه آنها در قرنطینه باشد، اگر پیک‌ها از ورود به استان‌ها یا شهرها محدود شده باشند، یا اگر کامیون‌داران نتوانند سفارش نهایی شما را از کارخانه به بندر تحویل دهند، شما گیر کرده‌اید.

این بدان معنا نیست که شما نباید از چین تهیه کنید.

برای بسیاری از محصولات دارای برچسب خصوصی، چین هنوز تنها جایی است که در حال حاضر از آن کالا تهیه می شود – مهم نیست چقدر تلاش می کنید.

سایر کشورها ممکن است مواد خام، تجربه و فناوری لازم برای جایگزینی وسعت و عمق تولید چین را نداشته باشند.

ثانیاً، بخش تولید چین به معنای واقعی کلمه آنقدر بزرگ است که نمی‌تواند شکست بخورد. دولت، علیرغم سیاست صفر کووید، تحت فشار بیشتری برای ایجاد شغل برای مردم خود قرار دارد. اگر اجازه داده شود که قرنطینه ها برای مدت طولانی ادامه یابد، این امر کل اقتصاد را به خطر می اندازد. به نظر من، هیچ شانسی وجود ندارد که اجازه دهند این اتفاق بیفتد و به طور بالقوه باعث شکست کشور شود.

به همین دلیل است که می‌خواهیم راه‌هایی برای غلبه بر همه این معایب را در اختیارتان قرار دهیم تا به شما کمک کنیم محصولات خود را از چین با موفقیت در آمازون FBA به فروش برسانید.

بیایید شروع به یافتن تامین کنندگان کنیم.

بخش ۲: کجا به دنبال تامین کنندگان بگردیم؟

پیدا کردن یک تامین کننده خوب یکی از کلیدهای ایجاد یک تجارت الکترونیک موفق است. در واقع، آنها یکی از شرکای شما در تولید محصولات با کیفیت ۵ ستاره برای ایجاد کسب و کارتان هستند.

در واقع، زمانیکه از آژانس‌های PPC آمازون پرسیده شده که توصیه شماره ۱ آنها در بهینه‌سازی و مقیاس‌بندی کمپین‌های آمازون PPC چیست، آنها گفته‌اند که این کار با داشتن یک محصول خوب شروع می‌شود.

و ابتدا باید یک تامین کننده خوب برای ساخت آن محصول پیدا کنید.

با توجه به تمام تغییرات در حال حاضر، با این حال، ممکن است تعجب کنید…

چه چیزی دیگر کار نمی کند؟

به طور سنتی یکی از بهترین راه‌ها برای تهیه محصولات از چین، رفتن فیزیکی به چین، بازدید از کارخانه، ملاقات با کارکنان و مدیریت کارخانه، بازدید از کارخانه و دیدن چگونگی تولید کالاها بود.

در حال حاضر سفر به چین تقریبا غیرممکن است، بنابراین تا زمانی که مرزهای چین برای عموم مردم باز نشود، سفر برای ملاقات حضوری با تامین کنندگان کارساز نیست.

براساس شایعات این موضوع ممکن است تا سال ۲۰۲۳ یا بیشتر طول بکشد.

علاوه بر این، این بدان معنی است که بازدید از نمایشگاه های تجاری حضوری مانند نمایشگاه محبوب کانتون و بازارهای منبع یابی مانند بازار کالاهای کوچک Yiwu در حال حاضر گزینه های منبع یابی نیستند.

چه چیزی هنوز کار می کند؟

پلتفرم های تهیه کالای آنلاین مانند علی بابا، http://1688.com/ و Global Sources هنوز کار می کنند. در واقع، این راه اصلی است که شما در حال حاضر محصولات را از چین تهیه می کنید و ما در ادامه این مقاله شما را با نحوه استفاده از این پلتفرم های منبع یابی آشنا خواهیم کرد.

عوامل منبع یابی روش دیگری است. این راهی است برای استخدام فردی مستقر در چین برای یافتن و بررسی تأمین‌کنندگان، جمع‌آوری نمونه‌ها، مذاکره، مدیریت فرآیند تولید، ایجاد روابط (guanxi) و رسیدگی به مسائلی که پیش می‌آید.

از نظر نمایشگاه‌ها، بزرگترین نمایشگاه‌های تجاری مانند Canton Fair و Global Sources اکنون نسخه‌های آنلاین نمایشگاه‌های خود را منتشر کرده‌اند و در بهار و پاییز هر سال برگزار می‌شوند.

من شخصاً از نسخه‌های آنلاین نمایشگاه‌های تجاری استفاده نکرده‌ام و بررسی‌ها متفاوت بوده است، اما ارزش امتحان کردن را دارد زیرا فناوری به سرعت در حال پیشرفت است و نسخه بعدی نمایشگاه تجاری آنلاین آنها می‌تواند راه دیگری برای تأمین‌کنندگان آنلاین باشد در حالی که چین قفل است.

۴ روش برای تهیه آنلاین محصولات

بهترین گزینه در حال حاضر این است که محصول خود را بصورت آنلاین تهیه کنید. در اینجا ۴ سایت وجود دارد که می توانید محصول خود را تهیه کنید و من مزایا و معایب هر کدام را شرح خواهم داد.

۱) Alibaba.com – صفحات زرد چین

این سایت بزرگترین فهرست تامین کنندگان را دارد و من آن را “صفحه زرد” منبع چین نامیده ام. ترکیبی از خوب، بد، و زشت در آن وجود خواهد داشت و وظیفه شما این است که آنها را کنار بزنید تا جواهرات را پیدا کنید و آنهایی را که مناسب نیستند از بین ببرید.

من شما را از طریق این روند در قسمت ۳ این مقاله راهنمایی خواهم کرد.

فقط به این دلیل که یک تامین کننده به عنوان “تامین کننده طلا” فهرست شده است به این معنی نیست که آنها در واقع تامین کننده خوبی هستند. این فقط به این معنی است که آنها برای یک لیست ممتاز، هزینه بازاریابی را به علی بابا پرداخت کرده اند.

۲) Global Sources

Global Sources یک شرکت مستقر در هنگ کنگ است که یک سایت منبع آنلاین و نمایشگاه های تجاری آفلاین را اداره می کند. آنها در واقع زودتر از علی بابا شروع کردند، اما کمتر شناخته شده هستند.

نقطه قوت آن در چند دسته از جمله الکترونیک، مد و پوشاک، خانه و آشپزخانه، لوازم خانگی هوشمند، هدایا و سفر است.

اگر محصولاتی را در این دسته‌ها تامین می‌کنید، به شدت توصیه می‌کنیم نگاهی به منابع جهانی بیندازید.

حتی با وجود اینکه عرضه‌کنندگان کمتری در علی‌بابا فهرست شده‌اند، تأمین‌کنندگان فهرست‌شده معمولاً بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرند، زیرا بسیاری از آنها غرفه‌های فیزیکی در نمایشگاه‌های تجاری آفلاین Global Sources داشته‌اند.

این بدان معناست که آنها حضور بیشتری در بازی دارند و هزاران دلار برای فرستادن تیم خود به هنگ کنگ هزینه کرده اند. بنابراین می تواند به این معنی باشد که آنها کمتر کلاهبردار هستند که به عنوان یک تامین کننده در اینترنت ظاهر می شوند.

۳) http://1688.com/

http://1688.com/ یک وب سایت منبع یابی داخلی متمرکز بر چین (متعلق به علی بابا) است که علاقه بیشتری را از طرف فروشندگان آمازون FBA به دست آورده است.

من http://1688.com/ را به خصوص برای مبتدیان توصیه نمی کنم.

امید این است که قیمت های کمتری نسبت به سایت های هدف خارجی مانند علی بابا پیدا کنیم.

با این حال، چند اشکال وجود دارد.

اولین مورد این است که وب سایت کاملاً به زبان چینی است. ترجمه گوگل می تواند یک گزینه باشد، اما در بهترین حالت ناقص عمل می‌کند.

دوم، کیفیت محصولات در سال ۱۶۸۸ می تواند ضعیف تر باشد. چیزی که ممکن است بسیاری از فروشندگان از آن آگاه نباشند این است که کیفیت محصولات برای بازار داخلی چین بدتر از کیفیت محصولاتی است که چین برای بازار خارج از کشور تولید می کند.

من بیش از یک دهه در چین در شانگهای، نانجینگ و پکن زندگی کرده ام و آن را از نزدیک دیده ام. در واقع، در مغازه‌های محلی، صاحبان لباس‌هایی را که «کیفیت صادراتی» هستند، با این فرض که کیفیت بهتری نسبت به محصولات هدف داخلی دارند، به‌طور برجسته تبلیغ می‌کنند.

این بدان معنی است که اگر محصولاتی را در http://1688.com/ تهیه می کنید، باید بیشتر مراقب باشید که کیفیت برای بازار آمازون شما قابل قبول باشد تا نظرات ۱ ستاره را دریافت نکنید. من نحوه کنترل کیفیت و مرحله ای که هرگز نباید از آن بگذرید را در قسمت ۳ توضیح خواهم داد.

ثالثاً، فروشندگان در http://1688.com/ معمولاً تجربه ای در ارسال محصولات خود به خارج از کشور ندارند. برخلاف تامین کنندگان منابع Alibaba یا Global که آماده ارسال محصولات به شما در ایالات متحده یا اروپا هستند، تامین کنندگان در http://1688.com/ ممکن است مجوز صادرات نداشته باشند. این بدان معنی است که آنها نمی توانند به طور قانونی محصول شما را برای شما ارسال کنند مگر اینکه از طریق یک واسطه با مجوز صادرات (مثلاً یک شرکت بازرگانی) مراجعه کنند.

این می تواند یک هزینه اضافی باشد، و به نظر من، تلاش برای استفاده از ۱۶۸۸ ارزش ندارد.

با این حال، می توانید از ۱۶۸۸ به عنوان یک ابزار مقایسه قیمت برای انجام تحقیقات بیشتر در مورد قیمت گذاری محصول استفاده کنید. برای چگونگی استفاده از این تاکتیک به عنوان یک تاکتیک مذاکره برای به دست آوردن قیمت کمتر، قسمت ۵، “تاکتیک های پیشرفته منبع یابی” را ببینید!

۴) سوابق واردات گمرک ایالات متحده

گمرک ایالات متحده دارای سابقه عمومی از تمام وارداتی است که به ایالات متحده می رسد. فروشندگان آمازون می توانند از این لیست ها برای جستجوی بالقوه نام شرکت های رقبای شما استفاده کنند و دریابند که آیا تامین کنندگان آنها در رکورد فهرست شده اند یا خیر.

این یک تاکتیک عالی است زیرا می توانید فرض کنید که اگر یک نام تجاری موفق در حال حاضر از این تامین کننده تامین می شود، این تامین کننده توانایی ساخت یک محصول ۵ ستاره (BINGO!) را دارد.

به طور سنتی برای به دست آوردن این رکوردها باید از ابزارهایی مانند Panjiva یا Import Genius استفاده کنید، اما اکنون Jungle Scout یک ویژگی جالب به نام “Supplier Database” دارد که می تواند به این اطلاعات برای شما دسترسی داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر شما عینک آفتابی می فروشید، ممکن است بخواهید بدانید که یک بازیگر بزرگ عینک آفتابی مانند Warby Parker عینک آفتابی و لوازم جانبی خود را از کجا وارد می کند.

من جستجویی بر اساس شرکت در پایگاه داده تامین کنندگان JS برای “Warby Parker” انجام دادم.

در عرض چند ثانیه ۹ تامین کننده را پیدا کردم که واربی ​​پارکر بر اساس داده های گمرک ایالات متحده در واقع از آنها وارد کرده است!

به یاد داشته باشید، این روش ۱۰۰٪ بی‌خطا نیست، زیرا راه‌هایی برای انصراف از ثبت نام عمومی سابقه واردات شرکت شما وجود دارد – اما این ابزار دیگری در زرادخانه شما است که می‌توانید برای یافتن تامین‌کنندگان محصول خود از آن استفاده کنید.